Sinterklaasbrief

Liefste Sinterklaas (en natuurlijk ook Zwarte Piet)

Ik wist niet dat het kon. Of mocht. Naar u een brief schrijven.
’t Is m’n eerste brief. Heb lang getwijfeld. Eerst zorgvuldig een verlanglijstje opgesteld. Gewikt en gewogen. Geschrapt. Opnieuw begonnen.
Besloten dat ik al veel heb. En dus niet zo veel wil vragen.

Toen de boekjes en folders binnenstroomden, bekeek ik ze met blinkende oogjes. Samen met m’n vriendinnen.
De felle kleuren. Plastic glitter. Hopen spellen, puzzels en popjes. Plasticine. Computergames. Knutselspullen. Oh, en al die snoep.

Heb een stift genomen. Een roze. Eentje die niet meer zo heel goed schrijft. Maar ik hou ‘m bij. Roze is mijn lievelingskleur.
Om te omcirkelen wat ik graag wilde.

Eerst was het best veel. Ik kon niet kiezen. Het boekje was te dik. De kleurtjes te uitnodigend.
Met een schaartje heb ik toen alles uitgeknipt. Netjes. Op de lijntjes. Met het puntje van m’n tong tussen m’n tanden. Papa moest er om lachen.

De prentjes opgekleefd. Het blad naast m’n bed gelegd. Om er nog eens naar te kunnen kijken. Erover te dromen. Een prentje toch te doorstrepen.

En nu weet ik wat ik wil…

Een huisje. Zo eentje met ramen die dicht kunnen. Met gordijnen. En deurtjes die open en toe gaan. Echte bedjes. Een keuken.
Een mooie keuken. Die écht werkt.

Waarin ik binnen kan lopen en mama nog kan zien staan. Mama. Die warme thee zet. En m’n broertje op haar arm heeft. Zodat ik kan vergeten hoe ik haar laatst zag.
Mama.
Zoals het was voor we naar hier moesten vluchten.
We. Papa en ik.

Sinterklaas. Hopelijk lees je mijn brief snel. Ik hoop dat er in die zak van Zwarte Piet zo’n huisje past.
Een schoorsteen hebben we hier niet. Maar de juf kan zeker zeggen waar je m’n pakje mag leggen.

 

Dikke zoen!

 

Van je kapoentje

Rana

PS: Mijn adres is nu Beatrijslaan 100, in Antwerpen. Je ziet de vlag van het Rode Kruis aan de poort. We wonen op de zesde verdieping, in kamer 4.

PPS: Misschien is het teveel, Sinterklaas, maar als je nog een klein gaatje over hebt in die zak, krijg ik dan ook nog een puzzel? Een kleintje maar, hoor… Of een nieuwe roze stift? Dankuwel!

 

Misschien helpt het wel als je mijn brief deelt…

 

Graag gelezen en zin in meer?
Klik op de drie streepjes op de startpagina. Mijn wereld gaat voor je open!

2 gedachtes over “Sinterklaasbrief

Geef een reactie

