Aan het meisje van m’n dromen

Aan het meisje van m’n dromen, de vrouw van mijn leven.
Aan het blonde Rapunzeltje dat huppelend naar school vertrokken is.

Ik heb het vanmorgen nog eens benadrukt, toen ik naast je in de zetel kroop: Alles wat jongens kunnen, kunnen meisjes ook. En je vertelde me toen trots dat je dat ook al vaak tegen de andere kindjes op school gezegd hebt.

Je toonde me je spierballen. En vergeleek ze met de mijne.
We zijn sterk, mama.
We zijn sterk, kleintje.

Op deze meisjesdag wens ik je toe dat je jezelf mag zijn. Jezelf mag blijven.
Dat je alle kansen grijpt die je krijgt en – vooral – dat je vecht voor de kansen die aan jou voorbij lijken te gaan. Omdat meisjes anders zijn dan jongens. Maar wel gelijkwaardig. En dat je dan ook dezelfde rechten krijgt.

Ik wens je toe dat je alle dromen die je hebt, mag najagen.
Dat je zelf je keuzes mag maken. Ook al gaan die in tegen wat er van je verwacht wordt.
Dat je je niet laat afschrikken door ‘wat hoort’, maar dat je je hart volgt.
In de liefde, in de wereld, in het leven.

En bovenal wens ik je toe
dat je je eigen keuzes mag maken.
Dat je onafhankelijk bent. Dat je zelfverzekerd blijft.
En jezelf graag blijft zien. No matter what.
En als je groter bent, kleintje, kruipen we samen op de barricades.
Mocht dat nog nodig zijn…
Ik hoop van niet.


Meisjes boven!

 

#internationalevrouwendag #vrouwendag

 

Graag gelezen en zin in meer?
Klik op de drie streepjes op de startpagina. Mijn wereld gaat voor je open!

2 gedachtes over “Aan het meisje van m’n dromen

Geef een reactie

