Per post

Ik ben fan van post. Dat kon je ook hier al lezen.

De brievenbus openmaken, da’s voor mij zoals een cadeau open doen. De spanning en de verwachting elke morgen groot. Blijken er in die brievenbus enkel rekeningen te zitten, is de fun er snel af, maar ik vergeet gemakkelijk en sta de volgende ochtend dan toch weer te trappelen.

Niet dat ik zoveel post krijg. Maar toch kijk ik er naar uit.
’t Is fijn om een persoonlijk kaartje te krijgen, of een handgeschreven briefje. Een uitnodiging, een bedankje.
Me like. Iemand nam de tijd om me iets te schrijven. Om ons adres te noteren en een postzegel te plakken. Minder vluchtig en veel warmer dan een mail of smsje. Met aandacht, bewust, meer overdacht en lief.

En omdat ik ervan overtuigd ben dat iemand anders dat ook leuk vindt, én omdat er al zoveel negatieve dingen zijn, besliste ik om vanaf deze week elke week iemand een handgeschreven brief of kaartje te sturen. Per post.
Niet zomaar, niet naar eender wie. Maar naar iemand die een positief effect(je) heeft gehad op mij, onlangs. Dat hoeft niet groot te zijn. Maar wel fijn.
Om iemand te bedanken. Te steunen. Aandacht te geven. Bewust.

En oh, ja. Ik doe het met een vulpen. Ik schrijf er zo graag mee. Maar gebruik ze nog amper.

Ik begin vandaag.
En ben benieuwd naar de reacties.

I’ll keep you posted! 😉

 

Graag gelezen en zin in meer?
Klik op de drie streepjes op de startpagina. Mijn wereld gaat voor je open!

Geef een reactie

